27.03.2023
Na dzisiejszych zajęciach
mówiliśmy o KMO, nauce przez doświadczenie, uczeniu się przyrody w terenie.
Uczenie się przyrody w terenie to
niezwykle ważne doświadczenie dla uczniów, ponieważ pozwala na poznanie natury
w sposób bezpośredni i autentyczny. W przeciwieństwie do nauki z książki czy
filmów edukacyjnych, w terenie uczniowie mogą na własne oczy zobaczyć różne
zjawiska przyrodnicze i poznawać je w kontekście rzeczywistym.
Jest nie tylko skuteczne, ale i bardzo
interesujące dla uczniów. W trakcie wycieczek edukacyjnych mają oni okazję do
eksplorowania i odkrywania nowych miejsc oraz poznawania różnych gatunków
roślin i zwierząt. Dzięki temu rozwijają swoją ciekawość, aktywność fizyczną
oraz zainteresowanie naukami przyrodniczymi.
Takie uczenie ma także wiele
pozytywnych aspektów dla zdrowia psychicznego uczniów. Kontakt z naturą i
świeżym powietrzem przyczynia się do relaksu i redukcji stresu, co jest
szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, gdy dzieci i młodzież narażone są na
wiele bodźców zewnętrznych i intensywną stymulację.
Korzyści z nauczania w terenie są
widoczne nie tylko u dzieci, ale także u nauczycieli. Takie zajęcia pozwalają
na kreatywną pracę z uczniami, a także na wykorzystanie różnych metod i technik
edukacyjnych, co przyczynia się do rozwoju umiejętności nauczycieli.
Podsumowując, uczenie się
przyrody w terenie to cenne doświadczenie, które przyczynia się do skutecznego
i interesującego przyswajania wiedzy oraz do rozwoju zdrowia psychicznego
uczniów. Nauczanie w terenie jest także korzystne dla nauczycieli, którzy mają
możliwość kreatywnej pracy i wykorzystania różnych metod edukacyjnych.
Etapy uczenia się przez doświadczenie:
-Doświadczenie/ eksperyment
-Refleksja
-Teoria/ wnioski
-Sprawdzenie w praktyce
Metoda KMO:
-Obserwacja
-Dyskusja
-Eksperyment
-Wiedza
-Działanie
Do zobaczenia w kolejnym wpisie!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz